How to turn casual into partyish

Tidsinställt inlägg
Vet ni vad, så här lagomt till nyår - och efter jul, när plånboken kanske är lite tunn - så tänkte jag ge er lite tips från mig på hur man kan göra något casual passande för fest, och hur man får bra användning av en riktig festblåsa!

Som sagt, något jag alltid tycker funkar är helsvart. Tråkigt, förutsägbart och säkert kanske vissa av er säger. Jag håller inte med! Det går alltid att göra något kul åt det man tar på sig.

Svarta byxor och en färgad bh är väl standard i en "vanlig" garderob. Bra, då utgår vi från det. Det jag skulle tycka är snyggast till detta är antingen en instoppad blus i satin - och vips så har du en festoutfit - eller, för att nu utgå från lite mer casual - RIV SÖNDER EN TISCHA!

Kanske har pappa eller brorsan en svart, gärna lite urtvättad t-shirt han kan offra? Börja med göra ett snitt med en sax precis vid armhålan, dra/riv sedan bort hela ärmen. Bry dig inte om att det hänger några trådar här och där, det kan finputsas när du är klar. Nu är det dags att bestämma designen på din tröja. Du är fri att göra den huur du vill, jag har dock gjort några bilder som kan fungera som inspiration. Paint skills, huh?! ;)

Det röda är där bh:n syns. Modell 1 är en ganska enkel variant av linnet, som borde passa de flesta! Välj modellen under för en lite mer egen stil.

Voila! Så har ni en färdig outfit. Glöm inte en fräsch frisyr och snygga smycken! Går ni efter
Modell 1: Välj enkla smycken, gärna armband och ringar eftersom det redan händer ganska mycket kring överdelen.
Modell 2: Något längre halsband, gärna fjäderhalsband! Ringar till detta.

OBS! Detta är absolut inga regler, utan ska endast ses som inspiration!

Tips! Om linnet blir för långt kan ni stoppa in det, antingen hela vägen runt, eller endast en bit där framme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0