Om julklappar

När man var liten var julen den mest speciella högtiden. All spänning och dramatik, och all VÄNTAN och undrande om när f*n tomten skulle komma egentligen. Idag var min kusin över och bytte lite julklappar. Hon hade även med sig sin fina dotter som fick en julklapp utav mig och min familj. Det är så himla kul att ge tycker jag! Jag undrar när det slog om egentligen. När man var yngre var det mängden som räknades, och presentpappret och snörena. Det som var i spelade inte så stor roll egentligen.

Och det blev jag påminn om förut! "Varför får jag bara en julklapp, för?", sa lilltjejen. Men när hon, efter lite kurragömma och skattjakt, öppnat paketet så var det baaara lek som gällde. Jag hade köpt ett träspel av märket JaBaDaBaDo, vilket blev väldigt uppskattat. Puh. Just detta märke har riktigt fina barnleksaker, med mycket detaljer. Kul!

Det viktigaste för mig är tanken bakom julklappen. Och om personen även har lagt ner lite jobb - letat runt efter något unikt på internet, fixat ihop något eget, eller slugt försökt lista ut vad som passar mig utan att jag märkt något - så värmer det riktigt gött. 

Och även fastän de flesta faktiskt är tacksamma för allt, så är det riktigt svårt att trycka undan den lilla vågen av (dålig!) nervositet när pappret rycks upp.

Till min mamma köpte jag bl.a. ett fint läppglans från Lancôme. Då tog jag hjälp av personalen och beskrev hennes hårfärg och ögonfärg, och fick mycket bra tips och råd om vad som förmodligen skulle göra sig extra bra på henne. Och OM hon blev glad! Då känns det där extra slitet verkligen värt.

Jag själv hade inte önskat mig så mycket, de flesta tycker att det är så svårt att köpa till "en ungdom", så det enklaste är oftast att önska sig pengar. Så det fick jag. Men jag fick även fina underkläder, en väska och några böcker.



Bl.a. den här boken, som jag önskat mig! Den är såå fin, och hundra gånger mer välfylld än vad stilböcker i regel är. Trots att den här på engelska (love it), så var den lättläst, då man är bekant med de flesta krångliga orden eftersom det är rätt område, och även för att det var mycket bilder!

Jag har inte riktigt kommit till hälften än (och dessutom så hoppar man ju fram och tillbaka mellan de avsnitten man tycker är mest spännande), men när jag har kommit igenom boken och låtit det sjunka in, så kan jag försöka skriva ihop en recension åt er, om ni känner er lite sugna på att köpa den! Men ni får påminna mig!

Nu ska jag ut med mina hundar en sväng, ha en fortsatt mysig kväll! <3
Btw, varför blir inte mina hjärtan till sånna där facebook-hjärtan, ni vet? Symboler alltså. Skulle uppskatta såå om någon vänlig själ vill tala om det för mig! Puss på er.

Kommentarer
Postat av: Joanna

Vill du ha chansen att bli veckans blogg?

Besök detta inlägg på min blogg och anmäl dig:)

http://domkallarmighannes.blogspot.com/2010/12/vill-du-bli-veckans-blogg_25.html

2010-12-27 @ 18:44:40
URL: http://domkallarmighannes.blogspot.com/
Postat av: Joanna

svar: ja tyckte den listan var lite kul:)

2010-12-27 @ 18:51:02
URL: http://domkallarmighannes.blogspot.com/
Postat av: Joanna

svar: tack så mycket!

om du vill hjälpa mig i de du säger mitt viktiga arbete att nå ut med mer info om AS så skriv gärna om min blogg i din blogg länkar dej som tack sen?:)

kram

2010-12-27 @ 19:00:36
URL: http://domkallarmighannes.blogspot.com/
Postat av: Joanna

svar: tack så mycket

2010-12-27 @ 19:18:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0