Att fynda på rea

När det är rea brukar det vara totalt knökfullt i butikerna och plagg som slits hit och dit! Det är även väldigt svårt att hitta rätt storlekar då kläderna oftast inte hängs tillbaka på sina respektive platser, utan folk brukar mest lägga av sig kläderna där de för tillfället står. Därför brukar jag föredra att shoppa rean på nätet!

Brukar då även unna mig att köpa lite dyrare kläder som är nedsatta. Visst, de är fortfarande dyra, men säg att man sparar i genomsnitt 800 kr per plagg och man köper fem plagg, då har man sparat sammanlagt 4000 kr!

Om man nu ändå ska gå i butiker och fynda så är det ofta lätt att man gör en massa impulsköp, som man ångrar senare. Jag brukar därför alltid tänka "hade jag köpt den här om det INTE hade varit rea?". Samt att alltid skriva en liten lista med riktlinjer för vad man ska titta efter, och även små ord som kännetecknar vad just DIN stil är! Det är annars väldigt lätt att luras att köpa kläder som inte alls är du, och inte alls passar in med din övriga garderob, bara för att priset är billigt!

Och sist men inte minst; ha KUL! Dra med en kompis på rean, gå igenom affärerna i din egen takt, och förvänta dig inte för mycket utav rean. Planera även in ett avbrott med en god fika!

 


Mina favoriter är stora muffins/cupcakes, färsk juice, caesarsallad med parmesan, focaccia och latte! Inte allt samtidigt då förstås! Vad brukar ni fika med? ♥

Kommentarer
Postat av: Nathalie

åh tack:D

jag har lagt upp tio outfits under detta året! har du någon favorit?:D http://liborius.blogg.se/2010/december/ar-2010-outfits.html#comment

2010-12-29 @ 17:00:42
URL: http://liborius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0